[traducir]
©2017 - 2022 Alton Aviation Consultancy LLC

Noticias

¿Descubre la información más reciente sobre nuestra firma y el extraordinario equipo de profesionales? y sus pensamientos en las principales publicaciones.

Alton Reaffirms Commitment To Pledge 1% This Giving Tuesday

NEW YORK (December 1, 2020) ? Alton Aviation Consultancy is proud to continue its support of Pledge 1% on this Giving Tuesday, the global day of giving.

Pledge 1% is a global philanthropic movement that encourages companies and individuals to give 1% of equity, product or employee time for their communities. Alton?s largest charity beneficiary is Airlink, the rapid-response humanitarian relief organization.

In 2020, Alton?s donations to Airlink have directly supported non-governmental organizations (NGOs) to transport 487,490 lbs of cargo and 522 aid workers and volunteers to 19 different emergencies worldwide, including the Beirut explosion and Hurricanes Eta, Laura, and Sally.

John Mowry managing director in Alton?s New York office, says: ?Social responsibility has been core to our business values since the founding of Alton. In 2017, we were the first aviation and aerospace company to join Pledge 1%, and today, despite these unprecedented times, it is important to us that we follow through on this commitment. We are delighted to see how our efforts support Airlink in its valuable work responding to crises worldwide.?

Airlink has significantly supported COVID-19 relief efforts, and in April 2020 launched the Aviation C.A.R.E.S campaign (Co-ordinated Air Response for Emergency Supplies) to provide a sustainable pipeline of airlift for relief organizations working to help communities affected by the pandemic.
Nearly 8,000,000 pieces of Personal Protective Equipment have been delivered to hospitals on the front lines of the virus response. The charity has also helped NGOs move more than 400,000 lbs of cargo, including sanitization kits and medical supplies.

Steve Smith, Airlink president and CEO adds: ?We are deeply grateful for Alton?s continued support. Given how tough this year has been for all businesses within the aviation sector, Alton?s donation to Airlink is an amazing achievement. It also demonstrates what a big-hearted industry the aviation sector is. Alton?s contribution has directly helped provide hope and aid to people impacted by natural and man-made disaster across the globe?.

In addition to financial donations, Alton also contributes 1% of its employees? time every year to philanthropic efforts supporting the local areas around the firm?s offices in New York, Dublin, Hong Kong, Singapore, Tokyo, and Beijing. To find out more.

2020Airlink

Para más información de prensa y solicitudes de entrevistas:

8020 Comunicaciones
T: +44 (0)20 7664 6310
E: [email protected]

Acerca de Airlink

Airlink is a nonprofit disaster response organization harnessing the power of the aviation sector to connect pre-screened nonprofits and airlines and air freight carriers to deliver disaster responders and humanitarian supplies in the wake of natural and man-made disasters worldwide. Its network includes more than 130 aid organizations and 47 commercial and charter airlines. Its first mission was in response to the Haiti earthquake. Since its inception in 2010, Airlink?s airline partners have flown nearly 7,000 relief workers, transported more than 3,500,000 pounds of humanitarian cargo, and saved nonprofits over $12million in air transport costs. For more information, please visit www.airlinkflight.org or call Andrew Williams, Communications Director, at (202)830-8514.

Acerca de la consultoría de aviación de Alton

Alton Aviation Consultancy es una firma de asesoría global que presta servicios a las industrias aeroespacial y de aviación. La firma fue fundada por ejecutivos veteranos de la industria de la aviación, reconocidos mundialmente por su liderazgo intelectual, análisis cuantitativo y desarrollo de soluciones innovadoras. La firma ofrece una cobertura completa de la cadena de valor con clientes que incluyen aerolíneas, fabricantes, proveedores de servicios de posventa y MRO, arrendadores y la comunidad financiera y de inversión en general.

Con oficinas en Nueva York, Dublín, Dubái, Hong Kong, Pekín, Tokio y Singapur, el diverso equipo de asesores profesionales de Alton aporta una perspectiva global con una profunda experiencia regional en toda la cadena de valor de la aviación a sus compromisos con los clientes. Los compromisos típicos de los clientes incluyen el desarrollo de estrategias y planes comerciales, la mejora del rendimiento operativo, la reestructuración y el soporte de transacciones.

Acerca de Promesa 1%

Pledge 1% es un esfuerzo encabezado por Atlassian, Rally, Salesforce y Tides para acelerar su visión compartida sobre la integración de la filantropía en las empresas de todo el mundo. Compromiso 1% alienta y desafía a las personas y empresas a comprometerse 1% de equidad, producto y tiempo de los empleados para sus comunidades. Pledge 1% ofrece a las empresas herramientas llave en mano y mejores prácticas, lo que lo hace accesible para que cualquier empresa incorpore la filantropía en su modelo de negocios. Puedes saber más visitando www.pledge1percent.org.

2020Airlink

Para más información de prensa y solicitudes de entrevistas:

8020 Comunicaciones
T: +44 (0)20 7664 6310